Canva to program graficzny, który umożliwia tworzenie atrakcyjnych materiałów edukacyjnych, takich jak plakaty, ulotki, prezentacje, infografiki, diagramy, karty pracy, które pomogą zainteresować i zaangażować uczniów w proces nauki.
Przykłady wykorzystania programu Canva w pracy nauczyciela.
tworzenie plakatów edukacyjnych
projektowanie prezentacji na lekcje
tworzenie infografik edukacyjnych
projektowanie karty pracy do wydrukowania lub współpracy online
tworzenie grafik i wizualizacji do publikacji w mediach społecznościowych lub na stronie internetowej szkoły.
Wakelet to platforma do tworzenia, porządkowania i udostępniania kolekcji internetowych zawierających dowolne treści, które można przygotować na własne potrzeby lub udostępnić uczniom do przeglądania albo współpracy.
Przykłady wykorzystania programu Wakelet w pracy nauczyciela.
zbieranie i udostępnianie materiałów edukacyjnych
przechowywanie i porządkowanie ulubionych linków, artykułów, filmów lub zdjęć
tworzenie kolekcji z materiałami dydaktycznymi dla uczniów na temat dowolnego przedmiotu i zagadnienia
przechowywanie i udostępnianie linków do artykułów z różnych źródeł, które są przydatne w pracy dydaktycznej
dzielenie się pomysłami i materiałami z innymi nauczycielami w celu wzbogacenia lekcji i inspiracji do kreatywnego nauczania.
Quizizz to platforma edukacyjna umożliwiająca tworzenie interaktywnych quizów oraz gier dydaktycznych, które można wykorzystać jako narzędzie w procesie nauczania i uczenia się. Nauczyciele mogą korzystać z Quizizz, aby przeprowadzać testy, oceniać postęp uczniów oraz zachęcać do aktywnego udziału w lekcji poprzez wykorzystanie elementów grywalizacji.
Przykładowe wykorzystanie programu Quizizz przez nauczyciela.
przeprowadzanie szybkich klasowych quizów w celu sprawdzenia poziomu przyswojenia wiedzy przez uczniów
przygotowywanie indywidualnych zestawów pytań dla uczniów z różnymi poziomami zaawansowania
organizowanie gier dydaktycznych, które mają na celu utrwalenie materiału i sprawdzenie zdobytej wiedzy
tworzenie interaktywnych quizów z opcją natychmiastowej oceny odpowiedzi
umieszczanie pytań w formie wideo czy też innych multimedialnych materiałów edukacyjnych, które zachęcają do bardziej aktywnego uczestnictwa w lekcji
Genially to narzędzie umożliwiające tworzenie interaktywnych prezentacji, animacji oraz infografik.
Nauczyciele mogą wykorzystać program Genially w następujący sposób.
tworzenie infografik prezentujących złożone zagadnienia
tworzenie prezentacji multimedialnych z materiałami edukacyjnymi dla uczniów, wzbogacanych o grafiki, filmy lub animacje
przygotowywanie wirtualnych wycieczek i spacerów edukacyjnych, umożliwiających zdalne zwiedzanie
tworzenie cyfrowych plakatów informacyjnych o wydarzeniach i aktywnościach szkolnych, z łatwym dostępem dla uczniów i rodziców
projektowanie interaktywnych quizów i testów sprawdzających wiedzę uczniów
ClipChamp to narzędzie online do edycji wideo, które można wykorzystać do tworzenia i edycji materiałów wideo w różnych formatach. Program oferuje wiele funkcji edycyjnych, takich jak dodawanie efektów wizualnych, zmiana rozmiaru, cięcie, łączenie oraz możliwość wykorzystania gotowej bazy dźwięków lub animacji.
Nauczyciele mogą wykorzystać program ClipChamp na wiele sposobów związanych z tworzeniem lub edycją wideo takich jak.
tworzenie filmów dydaktycznych
tworzenie prezentacji multimedialnych
tworzenie filmów instruktarzowych
nagrywanie i przesyłanie prezentacji lub wykładów online
Program może również pomóc nauczycielom tworzeniu i edycji filmów związanych z projektem szkolnym, np. filmu dokumentującego wycieczkę szkolną lub przedstawienie teatralne wraz z wykorzystaniem sprzętu, który szkoły zakupiły w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Więcej ciekawych programów i aplikacji edukacyjnych do wykorzystania w pracy nauczyciela znajduje się w tym darmowym poradniku.
Sprawdź też:
Cykl bezpłatnych szkoleń dla nauczycieli pn. Nowoczesny Nauczyciel - projekt zwiększający kompetencje cyfrowe nauczycieli!
Ebook Jak wykorzystać nowe technologie w edukacji - gotowe instrukcje wykorzystania programów i aplikacji edukacyjnych